sjuk och sommarlov!

finns så mkt jag vill skriva i dag, så många tankar. men jag börjar väl skriva om dagen.

kunde inte sova på hela natten, värken bara blev värre och värre.. ja låg vaken hela natten, sov kanske typ 20 min... gick upp och hämta tabletter... mamma ringde vid 09.00 och sa att jag fick tid hos en läkare 10.30 så gick upp. klädde på mig och drog till vårdcentralen.
När jag väl kom dit så sa dom att jag skulle komma till någon läkare som hette stina. okejj tänkte jag och satte mig. hon kom och hämta mig och fråga lite vad jag hade ont, och hur länge de har varit så. berättade allt och hon ville se i munnen hur de såg ut. "ojj såhär har jag aldrig sätt förr " sa hon,  och min tanke va OMG!
hon skickade mig till labben för att ta prover.
gick tillbaka till stina. hon bah "ja du har virus som liknar halsfluss, men de ser inte riktigt uut som de, så jag vill skicka dig till akuten" och jaha åkte dit, satt där flera timmar. och bara vänta.
läkaren kom och hämtade mig, hon tog fem olika prover tre stick i fingre och kom och berätta att hon inte rikgit kan säga vad det var men skrev ut medicin som halsfluss, och om de inte blev bättre skulle jag tillbaka på fredag och ta prover för köttelfeber.
hon ville att jag skulle sova kvar, men de ville inte jag för jag ska åka till gävle i morrn juh liksom. men eftersom jag bodde i stan fick jag åka hem. men hon bah du måste dricka ett glas vatten och om du får svårt att andas eller slutar andas måste du åka in till akuten med ambulans. jag bah ööö okej och åkte hem..

J*VLA DAG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0